22 september, 2011

Böcker - sta´n är full av böcker!

En dag på bokmässan ger långa armar och tunn plånbok. Jag har vandrat runt bland allt som rör böcker och läsande HELA dagen. Och vilken härlig dag! Jag har hittat massor av bra pedagogiskt material för Malins del, jag har träffat flera av mina "känningar" från DS-världen. Jag lyckades även springa på en av bästa väninnorna, utan att vi hade bokat möte. Sedan har jag "kändisspottat" flera av mina favritförfattare och blev till och med så tagen att jag köpte Johanna Lindbäcks senaste, även om köpstopp inträtt vid det laget. Ville ha den signerad ...

Tack vare mina litteraturstudier känner jag igen massor av författarnamn, boktitlar och förlag. Det blir faktiskt extra roligt att gå på bokmässan då!

Men nu är jag trött och orkar inte berätta om fler av de senaste dagarnas händelser. Och det har hänt mycket! Jag säger bara älgjakt och planering av skolstart. Wait and see ...

Inga kommentarer: