09 december, 2010

1,75 lång

Dagen startade med ett besök hos skolsköterskan med storebror. Mätning, vägning, rygg och syn. Han passerade väl godkänd och vi fick reda på att han kommer att bli 1,75 lång som vuxen. Vi får väl se ...

Malin har varit och bakat pepparkakor med vår avlösare och hennes ena barnbarn. Hon kom stolt hem med en burk kakor och många kramar. Det märks när hon varit på bortaplan ett tag, då vill hon kramas "ikapp". Det gillar vi.

Nu har kommunens kalender kommit ut och jag har fått glada tillrop från lite olika håll. Jag känner mig stolt och glad! Även om jag har en bit kvar till en av de andra pristagarna. Hon intervjuades om sin senaste bok (kokbok) på mitt uppslaget i lokalbladet idag. Hon ska även vara med i morgonsoffan innan jul. Jag är inte riktigt där ännu.

Inga kommentarer: