07 oktober, 2010

Handledning, avlösning & glasögon

Idag var det handledning i Karlstadmodellen på förksolan. Malin var tydligen inte samarbetsvillig för fem öre. Det blev lite dumt för handledaren blev försenad och när det väl var dags för träning hade Malin lackat ur. Men jag hoppas att pedagogerna i varje fall fick ny inspiration. Vi ska summera i nästa vecka.

Jag har knappt träffat dottern idag för avlösaren hämtade henne på förskolan och jag åkte med storebror till simskolan. Men tydligen har det fungerat väldigt bra med glasögonen. Hon har till och med haft på sig dem utomhus. Men det gäller att se upp - helt plötsligt har hon tagit av sig dem och lagt dem på ett bra ställe. Det gjorde hon precis när avlösaren skjutsa hit henne. Och då var det mörkt ute! Men vi hade tur, brillorna kom fram till slut.

Idag hade jag en ovanligt kvällsaktivtet: klippning. Min frisör har börjat med kvällsöppet en kväll i veckan. Kanonbra för småbarnsföräldrar som pusslar kring hämtning och lämning!

Inga kommentarer: