25 juni, 2010

Härlig midsommar!

Vilken skön midsommarafton vi haft! Jag hade sovmorgon till klockan 7.00, vilket är sen "förstauppstigning" i vår familj. Jag bakade bullar innan maken masade sig upp. På förmiddagen var vi ute med barnen och sedan hade vi sill-och-korv-lunch. Efter det tog hela familjen en tupplur - det är semester!

Pigga och glada åkte vi till ett midsommarfirande i närheten. Vi fikade bullar (vad annars?!) och dansade kring midsommarstången. Vi träffade flera dagiskompisar och andra "kändisar", fiskade i fiskdammen och köpte lotter - utan vinst. Här skulle jag också kunna lägga ut ett roligt foto på en av Malins pedagoger när hon hoppar små grodor - men jag väljer att låta bli ;-)

När vi kom hem igen grillade vi och bjöd sedan in grannarna (morfar med flera) på tårtan som storebror och jag bakade igår. Den var populär.

En skön midsommarhelg önskar jag alla som råkar läsa det här!

Inga kommentarer: