03 juli, 2010

Summering Sommarskola

Vi är hemma och landar efter fyra dagars intensiv sommarskola för språkträning enligt Karlstadmodellen. I år var det bra på ett annat sätt än förra året. Förra året behövde jag koncentrera mig på att lära mig så mycket teori som möjligt. I år tog jag det lugnare med den biten och fokuserade på att få ut så mycket som möjligt vid våra handledningstillfällen. Vi har fått en bra bedömning på var i språkutvecklingen Malin befinner och vi har massor med nya övningar att ta tag i efter semestern. Här är en artikel från Värmlands Folkblad som handlar om vår vecka.

Vi har naturligtvis träffat många vänner i "Down town", både nya och gamla bekantskaper. Storebror har haft två jättefina kompisar under veckan så han var ledsen när vi åkte hem. Malin har trivts som fisken i vattnet med full uppmärksamhet från både föräldrar, förskolepedagoger och avlösare. Men ibland tyckte hon att det var lite underligt att alla var med på samma plats. Även vädret var på vår sida med sol och värme så gott som hela veckan.

Nu är vi hemma och varvar packning av husvagnen med strandplask. Och ikväll ska jag på fest med de riktigt gamla gänget: tjejerna från min 6:e klass. Det ska bli såå kul!

Jag avslutar med tre andra länkar till intressanta artiklar med fokus Downs syndrom:
Nu flyttar 15-årige Filip till Bollnäs
Filip är för mig en nutida hjälte
Reklamfilm gjorde så att Anders fick jobb

Inga kommentarer: