06 juni, 2010

Grillos, eller grill-os?!

Helgen har innehållit tre festliga grillmiddagar. Fint väder, javisst!

I fredags träffade vi två familjer med barn i Malins ålder. Vi mammor var föräldralediga samtidigt och fortsätter gärna att hålla kontakten. Vi fick fantastiskt god grillad kyckling med potatissallad. Skönt att sitta ute och vid 21-tiden då vi rullade hemåt med storebror (!) i vagnen och Malin på axlarna var det fortfarande rätt så varmt.

På lördagen var det barnkalas för Malin uppe på Klippan. Storebror var hemma och hjälpte pappan att lägga sten på baksidan. Jag vet inte hur mycket sten storebror bar, jag tror mest att han härjade med vattenpistolen. Vi var bortbjudna på eftermiddagen men tyvärr fick besöket ställas på grund av sjukdom. Förra gången vi skulle till just denna familj fick Malin feber och nu var det deras pojk som var sjuk. Verkligen tråkigt, det är som förgjort! Vi bjöd hit morfar med sambo på grillmiddag istället vilket var ett trivsamt alternativ.

Idag har vi varit hemma hela familjen. Maken har fortsatt att lägga sten, storebror har röjt med kusinen och jag har hunnit med att rensa lite ogräs i vår enda plantering. Trädgårdsskötsel står väldigt långt ner på vår prioriteringslista, både ur tids- och intresseperspektiv. Malin har faktiskt cyklat en lång bit alldeles själv. Hon protesterar när jag sätter henne på cykeln men hon trampar på ändå och svänger när hon ska. Kul! På eftermiddagen blev det grillning igen. Den här gången med den andra grannen, min bror med familj.

Nu startar ännu en hektisk vecka. Storebror ska gå på intensivsimskola, VARJE eftermiddag i två veckor. Det lät som en bra idé när vi anmälde honom men nu vet jag inte. Jo, det ordnar sig, bara han tycker att det är kul!

Inga kommentarer: