30 maj, 2010

Stockholmsvisit

Jag sitter just nu i ett stort hotellrum med utsikt över solnedgången i Värtan. Minst fem luftballonger svävar i horisonten. Fantastiskt vackert! Jag har tagit tåget till hufvudstaden och bor betydligt trevligare än förra gången jag var i sta´n. Då bodde jag i en cell på Zinkensdamms vandrarhem, nu bor jag på Scandic på Lidingö. Det kallar jag uppgradering. Och olika adresser för fakturan ;) Hursomhelst, jag ska på lysningskaffe hos Kungen. Eller så ska jag på kurs.

Tågresan gick supersnabbt. Jag trodde att jag skulle hinna skriva, men jag fastnade i en bok istället. Och nu bloggar jag ... med Bridget Jones i bakgrunden. Jag tror att det kallas egentid, men jag kommer inte ihåg riktigt.

Idag firade vi Morsdag med god frukost och en utflykt. Storebror fick visa vart de brukar gå på förskolans skogsutflykter. Vi hade med oss korv och bröd, jättemysigt!

Inga kommentarer: