19 april, 2010

En ledig dag för skattjakt

Måndag och studiedag på förskolan. Jag tog "hemmaskiftet". Vi hade en lugn förmiddag och barnen lekte en del tillsamman. Bland annat låtsasfikade de uppe på Malins rum. Efter pannkakslunch kom vår avlösare och hämtade Malin. De skulle på promenad och hälsa på hennes nya hundvalp, endast 8 veckor gammal! Storebror fick följa med mig till förskolan där jag skulle planera Malins träning tillsammans med pedagogerna. Storebror tyckte att det var rätt häftigt att vara helt själv utan kompisarna på förskolan.

Efter planeringen stack vi på skattjakt (geocaching) tillsammans med min bror och kusinen. Det har varit soligt idag - men svinkallt! Det blev en mysig utflykt ändå. Det är sällan som jag och storebror gör egna utflykter, det är oftast pappans privilegie eftersom han är ledig på onsdagar då Malin går med avlösaren på sångstund. Men nu var det min tur! Skatten var gömd i anslutning till ett fantastiskt naturreservat här i närheten. Vi satt och fikade i ett hav av vitsippor!

Ikväll har jag suttit på bibblan och skrivit för min kurs. Jag känner att det skulle kunna bli en vana ... sitta och skriva på biblioteket alltså :-)

Inga kommentarer: