07 mars, 2010

Vår-vinter-söndag

En underbar vår-vinter-dag idag också. Hela familjen var ute under förmiddagen och jag trodde att alla njöt tills storebror brast i gråt och sa: "jag längtar till sommaren". Han ville ta fram verktyg, cykel och annat som passar bättre för barmark.

Malin traskade/klättrade/kröp upp och ner över snöhögar och passade i ett obevakat ögonblick på att klättra över muren och ner på vägen. Den där staketansökan som ligger hos kommunen känns onekligen väldigt aktuell. Hur som helst så ger det svåra underlaget henne bra motorisk träning, men jag kan se henne rusa ut från tomten så fort det blir enklare att ta sig fram.

På eftermiddagen hade vi middagsgäster. Vi firade min födelsedag tillsammans med brorsans familj och pappa med sambo. Jag hade en present kvar att få och det var en hotellövernattning för två med barnvakt på hemmaplan. Härligt! Middagen blev väldigt uppskattad och jag kan rekommendera recepten på helstekt fläskkarré och chilipastasallad.

Morgondagens kläder är framplockade, matlådan är fylld, barnens ryggsäckar packade och idagboken skriven. Det är dags att runda av dagen med en kopp rooibos-te.

Inga kommentarer: