09 mars, 2010

Hörseltest och skrivarkurs

Jag har glömt att skriva om Malins hörseltest. Äntligen kom vi till rätt plats. På Varbergs sjukhus var det inga problem att möta små barn, både audionom och utrustning var rätt. Malin fick sitta mellan två skärmar som det kom djurläten från och när Malin vände huvudet mot ljudet belönades hon med en bild på skärmen. Det funkade jättebra! Sedan gjordes även en OAE-undersökning. Det är den undersökningen som görs på alla nyfödda nu förtiden. Vid mätningen fick Malin en liten propp örat och så skulle hon sitta helt stilla - och det gjorde hon! Det allra bästa var naturligtvis att det inte gick att hitta någon hörselnedsättning. Malin har väldigt trånga hörselgångar, men det funkar ändå.

Igår var det dags för skrivarkurs igen. Vi gick igenom en historias uppbyggnad kring början, mitten och slutet. Det är bra att känna till teorin men sedan är det naturligtvis upp till var och en att pröva sig fram.

Jag har inga problem att lösa korta skrivuppgifter. Även om jag inte går och funderar på idéer så får jag inspiration när jag sätter mig för att skriva. Det funkar helt enkelt bra för mig att skriva under tidspress. Men det här är korta historier och händelser, jag vet inte hur jag funkar när det gäller att få ihop en längre sammanhängande berättelse. Men det hade varit roligt att pröva. Ska se om något av mina kortare "spån" kan växa sig större.

Inga kommentarer: