14 mars, 2010

Storkok och städning

En dag med städning, storkok och soligt väder. Jag har njutit av vädret under en promenad med Malin i vagnen. Vi försöker skippa Malins middagslur så ofta det går, men idag vaknade hon tidigt så jag förstod att det inte skulle funka. Det var längesedan hon sov riktigt bra i vagn men det är ju bara en fördel när man ska dra ner på sömnen. Jag fick en skön promenad och hon fick en halvtimmas slummer.

Jag har lagat en hel del mat som vi ska ha med oss när vi åker till fjällen nästa helg. Gott att slippa laga mat varje dag när man har semester. I år har vi fått snö så det räcker men det ska bli skönt med ledighet och lite ordentlig skidåkning. Det gäller att underhålla storebrors skidkunskaper så han ska gå i skidskola. Malin får nöja sig med pulka även i år. Vi kommer att ha trevligt sällskap av en annan familj och sedan kommer min brorsa med familj upp för en långhelg. Ska bli jättekul!

Inga kommentarer: