12 mars, 2010

Rafflande final i På spåret

Vab-dag för mig med hostig storebror hemma. Hostan till trots en pigg kille så vi har bakat bullar, spelat spel och puttat kula (!). Jag har dessutom städat/rensat mina garderober. Välbehövligt sedan stången ramlade ner för en månad sedan. När Malin kom hem från dagis hade vi gängdans i vardagsrummet. Malin älskar verkligen att "skaka rumpa" och brorsan kan hänga på för att vara snäll.

Fredagsmysmiddag med valfria inslag av rostbiff, köttbullar, pasta och potatissallad. Det är så skönt med en familjefredag där alla är på gott humör. Och så var det idag. Sedan körde vi vanliga passet med Hotell Kantarell och A-A-Amigo och efter detta en effektiv läggning för att vara klara till finalen av På spåret!

Jag tycker att På spåret är kanonbra underhållning och det är ännu bättre nu med Luuk-Lindström och Augustifamiljen. Idag klippte jag "returfrågan" direkt. Jag är egentligen usel på årtal - men äntligen kom min erfarenhet som talskrivare till gratifikationsmiddagarna på jobbet till nytta: 1984. Året då Ronald Reagan vann en jordskredsseger då han omvaldes som USA:s president. Det var bara lite konstigt att de inte hade med sådana historiska händelser som sammankopplingen av fjärrvärmenäten mellan Göteborg och Mölndal eller första helikopterbesiktningen av luftledningarna i Göteborg. Men å andra sidan nämndes Elysépalatset som ledtråd när resan gick mot staden Göteborg.

Inga kommentarer: