16 januari, 2010

Släktbesök

Idag har vi haft besök av min morbror med fru och min moster. De hade inte varit här sedan vi gifte oss, vilket snart är två år sedan. På tiden alltså. Vi har träffats i mellantiden på olika tillställningar men då har det varit mycket folk och svårt att prata ordentligt. Därför kändes det extra roligt att ses bara vi.

Min morbror med fru var med om en fruktansvärd bilolycka för tre år sedan. Det var så allvarligt att vi inte visste om min moster skulle klara sig. Min kusin var även svårt skadad. Det är fantastiskt att se hur bra rehabiliteringen går även om vägen har varit lång och bitvis mycket tuff.

För mig är det viktigt att mina släktningar får möjlighet att träffa Malin. När vi inte ses så ofta kan det vara lätt att bygga upp förutfattade meningar om hur det är i vår familj.

Inga kommentarer: