02 januari, 2010

Frustration och stress

Innan storebrors födelsedag var över kunde vi konstatera att han fått feber. Idag visar tempen inget men vi har hållt oss inne ändå. Nu måste hela familjen bli frisk!

I mig pyr frustration och stress över att julledigheten nästan är över och ingenting blivit som vi tänkt oss. Inte mycket återhämtning inför de mörka månaderna januari-mars. Jag har inte rört på mig, inte varit ute, inte träffat vänner, inte fått upp hyllor i tvättstugan. Jag har dåligt samvete för att Malin fått för lite "kvalitetslek" och för mycket Pippi-film under de här veckorna och för att storebror fått tillbringa för mycket tid framför datorn.

Jag vet att jag ställer höga krav på mig själv och att barnen knappast tar skada. Vi har helt enkelt haft oflyt. Men det känns ändå inte bra i magen.

Inga kommentarer: