03 januari, 2010

Födelsedagskalas

Idag har storebror änligen haft kalas. Vuxenkalas. Hamburgare och chokladtårta på menyn och nya presenter att öppna. Det känns bra att det blev av den här gången. I morgon börjar vardagen igen men i skrivande stund är vi inte säkra på att barnen ska till dagis. Båda två var lite sänkta vid läggning och storebror hade antydan till feber igen. Det är segt det här. Hur som helst, det är jag som går upp tidigt och sticker iväg och mannen som eventuellt blir hemma.

Några konstruktiva saker har i varje fall blivit gjorda de senaste dagarna. Vi har fått ordning och reda i tvättstugan med nya hyllor, smartare tvättsortering och finurliga lådor för sortering av tidningar och kartong. Brandsläckaren har kommit upp på väggen och vi kan äntligen se golvet i tvättstugan igen. Underbart. Vi har även satt upp nya hyllor i Malins rum, en ny lampa och en magnettavla där vi kan leka/träna.

En annan kontruktiv sak är att jag anmält mig till en ny skrivarkurs med start i februari. Denna gång med fokus barn- och ungdomsböcker. Det blir min "egogrej" i vår. Mitt engagemang i FUB och/eller Svenska Downföreningen får stå tillbaka lite och även gympagruppen får vänta.

Inga kommentarer: