11 januari, 2010

Bloody monday

Idag ramlade Malin ner från en stol och bet sig riktigt illa i läppen. Blodet rann, hon skrek och jag försökte hitta var skadan satt. Som tur var stoppade blodet ganska snabbt och jag kunde se två riktigt kraftiga tandavtryck i underläppen. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och där sa de att man inte gör något åt sår i läpparna.

När det var dags för läggning någon timma senare upptäckte vi att det fanns ett sår även utanför läppen, som en spricka. Det hade vi inte sett från början. Efter ytterligare en konsultation med sjukvårdsupplysningen tog pappan Malin in till närakuten. Men det var ok.

Vilken kväll, jag känner mig faktiskt lite skakig. Men Malin är en riktig liten tuffing. När den första skrällen lagt blev hon snabbt på bra humör igen. Även om en kryddig soppa inte var vad hon ville äta. Glass gick bättre! När hon skulle lägga sig frågade hon efter sin gosekanin som då var i tvätten för att bli av med alla blodspår. Då fick hon sin gosekanin nummer 2, men det var ju fel och hon tecknade argt "kanin" innan hon gillade läget och somnade.

Godnatt!

1 kommentar:

Anna sa...

Ojoj lilla gumman.
L gjorde en liknande grej när han var 1,5 år, innan alla tändern var på plats. Han bet igenom läppen helt med ena framtanden och inte riktigt igenom med den andra. Det gick förvånansvärt bra och läkte jättefort. Nu efteråt syns ingenting.

Hoppas att det går lika bra för Malin.
Kram!