26 december, 2009

Trist tradition

Traditionen bjuder att vi åker till farmor och farfar i Ängelholm på Annandagen. Tyvärr verkar det som om traditionen även bjuder att det bara är halva familjen som åker. Malin har haft en tokjobbig natt helt tät av snor. Vi kan halka i snor här hemma. Det blir aldrig en liten förkylning för Malin, det blir alltid mycket och länge.

Mannen och storebror har åkt. Storebror i högform eftersom det vankas nya paket och lekstunder med farmor. Själv undrar jag hur många gånger jag kommer att titta på Pippifilm idag, hur många tågbanor jag kommer att bygga, hur många barnböcker jag kommer att läsa, hur många låtsaskaffekoppar jag kommer att dricka, hur många meter snorpapper som kommer gå åt ... Låter jag uppgiven? Lite kanske. Det är synd att vi inte kan åka hela familjen för det är så sällan vi träffar farmor och farfar. Dessutom längtar jag efter att vara utomhus efter flera innedagar på raken. Nåja, det går över.

Jag har placerat min blogg i Kungsbackabloggkartan.se!

Pingat på intressant

Inga kommentarer: