25 december, 2009

Slapparjuldag

Juldagströttheten ligger tung över hela familjen och ute regnar det. Men jag känner mig glad ändå. Det är just en slappardag som vår familj behöver. Julafton förflöt nästan enligt önskemål. Avsteget var att Malins förkylning accelererade så hon var inte i form. Synd, jag drömmer om en virusfri jul ...

Våra jultraditioner ser ut som följer: 23 december firas lillajul med grannarna (brorsans familj och min far med sambo). Först har vi jullunch hos min faster som bor på en gruppbostad. Det är rätt stissigt med en äldre funkionshindrad faster, farmors syster, pappas hund, tre barn och julmat i en rätt liten lägenhet. Men det blev lyckat!

På kvällen var vi hos min far och hade traditionell julafton med julbord och tomte. Det blev väldigt bra med tomten (en utklädd granne), storebror var stjärnögd och Malin avog men samlad. Ett hockeyspel till storebror och en keyboard till Malin var kvällens kap!

Igår hade vi som sagt julafton här med makens bror med familj. Vi hade knytis till julbordet och det blev massor med god mat, goda drycker, sällskapsspel och mängder med klappar. Själv fick jag ett mycket vacker smycke av maken. Storebror var i högform då han fick spela hockeyspel med farbrodern och fick vara med om en ny julklappsöppning.

Nu ska jag leverera ett par skridskor jag krängt på Blocket ...

Inga kommentarer: