06 december, 2009

Next stop - Försäkringskassan

Jag vaknade med en känsla av att jag måste göra rätt för mig. Hos Försäkringskassan. Inte så mycket för deras skull som för min egen. Jag har många obegärda vab-dagar liggande och det behövs pengar i december månad. Det är rätt rörigt när barnen varit sjuka fram och tillbaka båda två och det gäller att hålla tungan i rätt mun så att mannen och jag inte begär ersättning för samma dagar. Detta ska jag även krydda med mina två timmar per dag av vanlig föräldrapenning.

Nu när jag ändå är vaken - trots att det var min sovmorgonsdag - kan jag berätta att pedagogerna på Malins förskola hade handledning i Karlstadmodellen i torsdags. Det kom bort lite i skuggan av min tv-debut ;). Malin hade varit sjuk och var tillbaka på förskolan för första gången på en vecka så det blev ingen klockren träning att utvärdera. Men handledaren kunde ändå ge tips kring träningsstunden och vi fick förlsag på nya övningar att variera med. Dessa handledningstillfällen är väldigt nyttiga - för att inte säga nödvändiga - för att vi ska gå framåt i rätt takt.

Inga kommentarer: