07 december, 2009

En vanlig måndag

Det är mysigt och komma hem med barnen utan att känna stress. Idag var en sådan dag. Vi lekte med tågbanan i Malins rum och båda syskonen var på gott humör. När jag sedan skulle laga middag ville storebror hjälpa till. Det får han gärna, men Malin blev avis och ville bara bäras. Då var det inte så smidigt längre.

Efter maten lyssnade sonen och jag på radions julkalender. Det är vår nya vana och den är helig. Jag har länge försökt få honom intresserad av barnradion, utan framgång. Nu äntligen har han förstått storheten. Jag tyckte själv att det var kul med barnradio när jag var liten så det är väl därför jag försökt överföra det på honom. Men i ärlighetens namn var ju inte mediautbudet så stort på den tiden ;).

När barnen somnat satte jag mig och byggde vidare på en ny bok med 3-ordsmeningar till Malins träning. Det är rätt kul men det tar tid. Den här gången får Pippi Långstrump ta plats - det är den nya idolen!

Inga kommentarer: