13 december, 2009

Granen står grön

Luciahelgen lider mot sitt slut. Jag är oxå lite slut. Vi har gjort en hel del i helgen. Bakat, städat, klätt julgranen (tidigt - jag vet!), varit borta på middag, haft Lusse-fika här hemma, storhandlat mat, lekt med barnen och mycket mera. Igår när G avlöste oss med Malin och storebror var hos en kompis tog maken och jag en promenad. Det var ett tag sedan vi promenerade tillsammans, utan barnvagn.

Vi både köpte gran och klädde gran idag. Det gick inte att motstå storebrors påtryckningar. Han älskar glitter och pynt. Jag tycker faktiskt också att det är roligare med julsakerna FÖRE jul än efter. Sedan plockar jag gärna undan strax efter nyår. Nu ska jag köra ett kvälls-race ... plocka fram kläder för storebrors Luciatåg på dagis imorgon, förbereda min egen jobbvecka, plocka disk efter gästerna, hänga tvätt ... sova före midnatt. Godafton!

Inga kommentarer: