07 november, 2009

3-årskalas

Idag har vi haft Malins 3-årskalas för kompisarna. Nej, hon fyller inte år idag - det är på måndag. Jag tänkte att hon behövde lite förberedelse inför vad ett kalas innebär men det räckte att säga "kalas" så sa hon "gass". Hon vet vad som gäller!

Kalaset avlöpte enligt plan ... nästan bättre än plan. Inga tårar, bara fina ungar och trevliga föräldrar. Visserligen 3 avbokningar men det får man nästan räkna med i virustäta november. Malin älskade att få presenter, "öppa" "öppa" sa hon uppfodrande när hon ville ha hjälp med tejpen. Vi bjöd på Malins favoriter; pannkakor med sylt och glass till efterrätt. En stor stolt storebror delade ut godispåsarna som han för övrigt hade hjälpt mig att plocka ihop igårkväll.

Hela familjen var rätt trött efter kalaset och barnen somnade snabbt. Nu har jag piggnat till med att göra en födelsedagsbok till Malin samtidigt som jag kollade in Dansbandskampen. Heja Date!

Malin har sovit bra i sin stora säng fem nätter på raken nu ... har det vänt? Vi får se, jag ska i varje fall sova på övervåningen i natt också. Imorgon väntar Malins nästa kalas och då är det släkten som står på tur. Då passar vi också på att fira alla pappor. Nu ska jag slå in en present till den här familjens pappa innan jag kryper till kojs. Godnatt!

Inga kommentarer: