15 oktober, 2009

Get It Down 31 for 21, dag 15

Min kreativa kväll var igår ... vilket återigen resulterade i att inlägget här uteblev.

Det har snackats en hel del kring ica-reklamen. I forum, i e-postlistor och även vid fikabordet på jobbet. Det är bra! Man ska prata om eventuella fördomar. Nu ser jag fram emot nästa film och håller tummarna för att satsningen ska fungera!

Idag vill jag bara skriva positiva saker. Malins träning på förskolan fungerar så himla bra. Hon är träningsvillig och sitter gärna en halvtimma och jobbar. Häromdagen sa hon "Nä!" när pedagogen tecknade att stunden var slut. Härligt! Därför ska vi öka på antalet uppgifter. Det var en av lärdomarna efter handledningstillfället.

En anna sak var att öka svårighetsgraden i ljudträningen. Inte bar köra ett ord, utan även dela upp ordet i stavelser och enskilda fonem. Det trodde jag var för svårt för Malin, men handledaren höll inte med. I nästa vecka har vi planering med förskolan och då ska vi tillverka en del nytt material till kompletterande övningarna med.

Att träningen fungerar så bra på förskolan är en lättnad för oss som familj. Vi lägger naturligtvis mycket tid på förberedelser, materialtillverkning och informationssökning. Men vi har nästan aldrig några regelrätta träningstillfällen på hemmaplan. Vi stöttar isället upp med att omvandla övningarna till verklighet i vardagen.

För dig som är ny läsare kan jag förtydliga ... vi jobbar efter en språkträningsmodell som heter Karlstadmodellen. Den innefattar en mängd olika delar där tecken är en. Mer information finns här.

Inga kommentarer: