13 oktober, 2009

Get It Down 31 for 21, dag 13

Jag laddade ner radioprogrammet "Bara den är frisk" och lyssnade. Det är starkt av familjen att vilja berätta och lämna ut så mycket av sina tankar och erfarenheter. Heder åt dem! Och jag blev både upprörd och rörd av igenkänningen i vissa situationer. Men jag fick ändå lite dålig eftermak av programmet. Jag tycker att reportern körde "offerstuket". Att det är synd om familjen ... att det är synd om dottern. Det kändes inte klockrent för mig.

Men som en kollega påpekade, jag känner igen situationen bättre än många andra och därför kanske jag reagerar starkare på sådant som någon annan inte ens skulle lägga märke till.

Till nästa mediaexponering i ämnet. Ica-reklamen lär bli en snackis. Jag blev rätt perplex när jag såg filmen och visste inte vad jag kände. All publicitet är bra publicitet ... jag tror nog faktiskt det. Det känns i varje fall inte som om Jerry är ett offer. Men läs inte alla kommentarer till filmen för då börjar du tvivla på mänskligheten.

Reklamen är ett samarbete mellan ICA och Glada Hudikteatern. Du kan läsa mer om projektet på Ica´s webbplats

ICA-reklamen med Jerry på YouTube

Inga kommentarer: