29 september, 2009

Badkarusellen

Idag har vi varit och badat i rehab-bassängen på sjukhuset. Det är en sjukgymnast från HAB som håller i det. Malin har inte varit i bassäng på nästan ett år, men det funkade faktiskt bra. Det var bara fyra barn och två av dem var rätt små. Man kan inte säga att gruppen var jämn, men det verkar tveksamt om de två yngsta kommer tillbaka. Rent krasst tror jag att det är svårt att få ihop meningsfulla aktiviteter när barnen har så olika förutsättningar i både ålder och funktionshinder. Vi träffade i varje fall en flicka som gått i vår grupp tidigare. Det var kul!

Jag själv är kluven till badet. Det är så mycket runt omkring för att få ihop det: Lämna storebror på dagis, hem och äta frukost med Malin, iväg till badet, dusch och omkädning. Sedan kommer de 45 minutrarna som gör att det är värt denna karusell. Det är jättemysigt att bada med Malin. Men sedan är det dusch och omklädning, lite mellanmål i cafét, sressa tillbaka till dagis och lämna Malin, fortsätta till tåget och landa på jobbet vid lunch. Sedan får jag jobba rätt länge för att få ihop min dag. Jag är rätt trött nu ikväll och ser inte fram emot att ta tag i dagens läggning ensam. Mannen är och storhandlar så han är ju inte ute på galej direkt ...

Inga kommentarer: