02 juli, 2009

Blogginlägg från paradiset

Jag bloggar från paradiset. Vi hittade en riktig liten pärla i Ugglarps camping mellan Falkenberg och Halmstad. Campingen ligger precis vid en, nej flera, underbara stränder med kristallklart vatten. Lagom långgrunt för kidsen att leka i och vi simkunniga behöver inte gå flera kilometer ut för att doppa oss. Vi har plats i hörnet på campingen med full utsikt över strand och solnedgång. Perfekt läge med andra ord.

Dagarna går i en lungn lunk som innebär ett tidigt strandbesök på förmiddagen med bad och lek. Båda barnen älskar att bada i år, men vattnet är ljummet så det kan man förstå. Sedan blir det lunch och siesta som innebär sömn för Malin, pysselbok för storebror, disk för mannen och blogg för mig ;). På eftermiddagen tar vi en ny tur ner till stranden innan vi lagar middag med glass som stående efterrätt.

Mannen och jag brukar ta varsin runda när barnen lagt sig. Igår gick jag över en ljunghed nere vid vattnet. Det var så vackert i solnedgången att det nästan gjorde ont. När maken stack ut och sprang tog jag en kopp te och en Genmorangie som oxå smakade himmel.

Det ska vara gott att leva - speciellt på semestern!

Inga kommentarer: