19 juni, 2009

Struligt terminsavslut

Barnen och jag var hemma igår och botade rinnande näsor. Äh, det rinner väl en hel del idag oxå, men ingen feber i varje fall. Jag ringde förskolan och "tackade av" tre av pedagogerna som kommer att sluta nu (på barnens två avdelningar). Känns sorgligt. På grund av sparbeting i kommunen är det omförflyttningar av personal mellan skolor/förskolor/särskolor i en helt otrolig cirkus. En cirkus där man har glömt bort vem som tänker på barnen. Tryggheten - vart tog den vägen?!

Vi vet fortfarande inte om den pedagog som har resursplatsen på Malins avdelning kommer att vara kvar till hösten. Jag ringde upp rektor igår för att få ett besked, men fick inget. Jag tryckte på att Malin behöver tryggheten, det blir nämligen andra förändringar i gruppen till hösten i "personalcirkusens" spår. Jag tryckte även på all den kompetens vi tillsammans har byggt upp kring Malins träning under det gångna året. Att börja om med en ny person skulle bromsa och kanske till och med backa Malins utveckling, samtidigt som vår ork skulle tryta. Sedan blev jag både arg och ledsen och drog iväg ett mail till förvaltningschefen och beskrev situationen. Nu bidar jag min tid till nästa strid ...

Inga kommentarer: