17 juni, 2009

Snooor!

Snoriga barn hemma från dagis. Vi beslutade att ställa in midsommarfirandet på dagis, torsdagsmiddag med kompisar och vårt eget midsommarfirande i rask takt. Familjen ska var frisk och kry på söndag när vi sätter oss i bilen för att åka till Forshaga och Sommarskolan. Basta!

Eftersom mannen var hemma idag blir det jag som vabbar imorgon. Min planerade nedtrappning inför semestern blev därför världens stressdag för att hinna få undan till ledigheten. När jag gick hem sa jag "adjö" till två av mina kollegor som kommer att få barn under sommaren. Nu kommer vi inte att jobba ihop på dryga året - känns jättekonstigt! Men när de är tillbaka så säger vi ... "vad snabbt tiden gick".

Nu har mannen åkt för att storhandla och jag ska röja köket (och snegla på Miss Marple). Och den uppmärksamme läsaren märker att detta är exakt samma arbetsfördelning som förra onsdagen.

Inga kommentarer: