11 juni, 2009

Dagens rearäv

Åkte till Polarn o Pyrets rea på väg hem från jobbet. Köpte jacka och vindfleece till Malin samt byxor och vindfleece till storebror. Båda barnens jackor/tröjor är i kommande storlek, men byxorna ska användas nu. Jag gillar Polarns kläder, men normalpriset ligger nära vår smärtgräns. Rea är bra!

Nu på kvällen har jag bakat mjuka kakor i långa rader ... vi ska ha gäster på lördag. Så opretentiöst som möjligt: korvgrillning och fika. Vi kommer att vara borta nästan hela vår semester så vi hinner inte att träffa våra kompisar. Alltså gör vi en social helg. Den börjar faktiskt redan i morgon kväll för min del, det är afterwork med jobbet. Men för mig blir det "afterkids" för jag är hemma med barnen hela dagen. Förskolan är stängd, pedagogerna har studiedag.

Jag planerar att göra en utflykt med storebror imorgon, när vår avlösare kommer och tar hand om Malin. Vi får se vad det blir ... men en tågresa till Göteborg är inräknad.

Inga kommentarer: