07 juni, 2009

Jag har röstat!

Idag har vi röjt ute och inne. Plock, plock och plock - småbarnsfamiljens dagliga syssla. Pappan har grävt ute och faktiskt kommit en bra bit på väg med den första delen av stenläggningen.

Kusinerna har lekt i trädgården. Malin sysselsätter sig mycket själv och så länge hon inte får tag på sin Bobbycar kan man faktiskt titta bort emellanåt. Men sitter hon på bilen är det rätt ut på vägen som gäller, i en väldigt fart!

På eftermiddagen fick vi besök av en vän och kollega med familj. Vi åt middag inne men kunde faktiskt ta kaffet på altanen. Vädermässigt blev det en hyfsat skön eftermiddag och sällskapet är alltid gott - oavsätt väder! A är gravid och de fick med sig en del av våra bäbisgrejor hem. Känns lite vemodigt att lämna bort ... men bra att sakerna kommer till användning.

Jag sjönk ner i soffan efter läggningen och zappade kring bland kanalerna och fick fram "Valvaka" som nästkommande program. Hoppsan, jag hade helt glömt att rösta! Men nu har jag gjort min medborgerliga plikt och fick dessutom med mig lite bygdeskvaller på köpet. Man träffar alltid folk man känner vid en vallokal.

Inga kommentarer: