10 maj, 2009

Utomhusdag

Idag har barnen och en förälder varit utomhus större delen av dagen. Den andre föräldern har städat ... Jag tog en cykeltur med Malin på pakethållaren och storebror på egen cykel. Vi cyklade bort förbi golfbanan ... det kunde slutat med katastrof. En klantgolfare som trodde sig vara bättre än han var slog så snett att bollen landade en meter från oss. Jag blev så arg och chockad så jag visste inte vad jag skulle göra. Jag skrek åt honom, men han sa inget ... i efterhand kom jag på allt jag skulle sagt och gjort. Hatar nonchalanta golfspelare med övertro på sin egen förmåga!

För övrigt har dagen varit bra ... Malin och jag var en sväng till lekplatsen. Hon älskar rutschbanan. Upp och ner, upp och ner, upp och ner ... tänk att hon blivit så bra på att klättra och har mod att åka! Det är ingen liten småbarnsbana detta ... ;)

Storebror har lekt med kusin E och hjälpt min bror att köra jord. Sedan hamnade han på ett helt eget grillkalas med korv och glass, strax innan läggning. Så just nu försöker fadern att lugna ner honom för natten ... Själv ska jag göra träningsmaterial till förskolan.

Inga kommentarer: