17 april, 2009

En bra arbetsdag

Jag har haft en bra arbetsdag. En dag helt utan möten där jag bara har kunnat producera. Det behövde jag!

När jag kom hem packade vi ner middagen och gick ner till stranden. Jättefint, men kallt i vinden. Storebror byggde ett piratslott och Malin fyllde hinkar med sand. Efter ett tag blev vi frusna och gick hem och hade fredagsmys med Mamma Mu.

Idag gjorde dagisgruppen en utflykt hem till oss. På tomten alltså! Det är en del i deras tema som handlar om "jag själv". De går hem till alla barn så att de får visa sina kompisar var de bor. Här slog de två flugor i en smäll eftersom Malin och kusin E bor grannar! Malin och E fick stolta visa sina utomhusleksaker och så hade de frukstund på altanen.

Mannen läser en bok ... Från idiot till samhällsmedborgare ... en tjock bok om hur synen på funktionshindrade har varit och hur den förändrats. Jag har tjuvläst och det är tungt att se tillbaka på historien. Även om inte allt går på räls nu och att fördomarna fortfarande är många, har samhället ändå utvecklats.

Inga kommentarer: