26 april, 2009

Dubbeldejt och deklaration

På fredagkväll var jag på konsert med kompisen M. Vi lyssnade på Sofia Karlsson (visor, folkmusik). Fantastisk konsert! Oerhört begåvade musiker som spelade minst fem instrument var, vacker sång och fina texter. Fullsatt på Kungsbacka Teater - roligt!

Lördagen bjöd på ett underbart vårväder - nästan sommarväder! Var ute och cyklade med sonen och premiärgrillade på morfars altan.

Söndag betyder S som i städning i denna familj ... Skönt när det är klart ;). På eftermiddagen fick vi besök av en kompisfamilj där det finns en liten kille med "det lilla extra" (Downs syndrom!). Det blev en "dubbeldejt" för barnen. Storebror i denna familj leker med storasyster i den andra familjen och Malin leker med kompisen A. Studsmatten var populärast bland både stora och små barn. Vi gick även ner till stranden ett tag, kvällen var riktigt fin!

Nu ska jag göra det jag tycker är allra tråkigast - alla kategorier: deklarera! Jag har inte mycket mer att göra än att säga OK till mina siffror, men denna procedur har givit mig ågren sedan den dag jag började arbeta.

Inga kommentarer: