23 april, 2009

Affärer på nätet

Har varit på jobbet idag. Kände mig helt ok med tanke på förkylningen, tänk vad sömn kan göra! Det är inte ofta jag skriver om jobbet här, men jag kan bara säga att dagen var full av tappade sugar ... Längtade hem för att hämta barnen. Promenerade till dagis i vackert väder och hämtade mina sandsmutsiga småtroll. När vi kom hem ville ingen gå in och laga middag och helt plötsligt fick vi besök av en kompis till mig med sina två killar. Då drog vi fram korv och bröd på altanen. Kort och gott. Det får bli fiskbiffar imorgon istället.

Läste i Idagboken att Malin äter bra på förskolan igen. Äter själv och kastar (nästan) ingen mat. Inte riktigt som här hemma alltså ... visst hon äter själv, men kastar väldigt gärna mat/bestick/glas/tallrikar i golvet! Tålamodsprövande ...

För övrigt har jag gjort lite affärer på Blocket. Sålt en syskonvagn och köpt en Polarn-jacka till Malin. Jackan har jag inte sett, den kommer på posten. Man får chansa lite! Malin har en sådan jacka nu och den funkar så himla bra. Eftersom hon kryper ute måste jackan vara extra slitstark, gärna vattentät och inte för lång ... Just den här jackan uppfyller alla krav, men är på tok för dyr ute i affären. Nästan 700 pix - det går bara inte! Den här fick jag för ungefär halva priset och den är enligt utsago köpt i höstas. Hoppas att den är så fin som den ser ut på bild.

Inga kommentarer: