01 mars, 2009

Födelsedagsfirande

Vi har firat födelsedagar i helgen. Både brorsan och jag fyller tidigt på året och vår far brukar bjuda på en gemensam födelsedagsmiddag. Trevligt med grillat(!) kött, potatis och vin. Kusinerna röjde runt så jag tror att morfar/farfar var ganska slut när vi gick. Vi fick varsin brandsläckare i present - bra! Har faktiskt tänkt att köpa det, men inte kommit loss.

Malin och jag var på lekplatsen och träffade två av Malins dagiskompisar. Jag var föräldraledig samtidigt med mammorna och vi brukar ses ibland. Det känns i hjärtat när Malin inte kan springa med sina kompisar utan kryper efter i sanden. Hon har roligt och jag vet att hon kommer att springa ifrån mig en dag. Men vissa dagar tänker jag mer på att hon utvecklas långsammare än sina jämnåriga kompisar, andra dagar mindre eller ingenting alls.

Idag var det sista gången på kursen i Karlstadmodellen. Jag har gått två kurser parallellt nu i vinter och detta var den där vi haft fokus på materialtillverkning. Dagens alster blev en "kategorisnurra" med djur. Jag och några till hade önskemål om en ny kurs till hösten. Även om man kan läsa sig till övningar och hur materialet ska tillverkas är det bättre att träffas och jobba tillsammans. Då är tiden avsatt och man blir peppad att komma vidare. Vi får se hur det blir. Annars pratade vi om "symöten" där vi föräldrar träffas för att ha materialverkstad.

Inga kommentarer: