30 januari, 2009

Vattkoppor från h-vetet!

Sonens vattkoppor sänker hela familjen. Den stackaren har koppor överallt. Kroppen är helt täckt, han har i öronen, munnen och i rumpan! Det kliar fruktansvärt och han vaknar och kvider när han väl har lyckats somna. Dessutom får han febertopp på febertopp. Ändå är han tapper ... en fantastisk kille. Vi har fått Tavegyl som ska lindra klådan men det hjälper föga. Nu är det fjärde dagen och jag hoppas verkligen att det har kulminerat! Jag hade inte vattkoppor så här illa när jag var barn.

Vi håller alla tummar som finns och ber till högre makter att Malin inte ska få det så illa som storebror. Det är svårt att förklara för henne att det går över och det är en utmaning att få i henne medicin ... Denna vattkoppssväng slagit ut halva dagis, idag var de fyra barn på Malins avdelning, av fjorton!

Idag har jag besökt min arbetsplats för första gången på en vecka. Jag ligger så mycket efter nu så jag kan inte ens bli stressad. Dessutom kommer jag vara hemma på måndag igen. Men sedan har jag mutat in tre arbetsdagar på raken ... om inget annat händer som stjälper den planen.

Vi fick i varje fall till lite fredagsmys: Robin Hood-film och röda snören i utbäddad bäddsoffa, där hela familjen får plats. Även om Malin inte följer en hel film är hon supernöjd med att rulla runt i soffan och störa brorsan.

Inga kommentarer: