06 januari, 2009

Sällskapssöndag

Var ute med brorsan och alla barnen på en frusen damm på golfbanan under förmiddagen. Säkert 3 decimeter tjock is att halka omkring på. Inga skridskor men roligt ändå!

På eftermiddagen fick vi gäster. En familj från Alingsås och en annan kompis från min gamla "mätklass". Vi ses inte ofta, men håller ändå bra kontakt. Vi delar även husvagnsintresset med Alingsåsfamiljen så nu händer det att vi ses på någon campingplats. Senast var i ett stekhett Töreboda mitt i juli. Trevlig eftermiddag/kväll med god mat (om kocken för säga det själv - testade porterstek för första gången och blev mycket nöjd) och mycket snack. Sonen och deras dotter har kul ihop och lät även Malin vara med på ett hörn.

Nu är det dags för gråvardag igen ... är nöjd med julhelgerna även om Malin varit en del sjuk. Jag har naturligtvis inte hunnit med allt jag trodde, men familjens sociala liv har i varje fall fått ett uppsving och det känns roligt! Egentligen ser jag fram emot en termin med just gråvardag - om familjen får vara frisk är dagis- och jobbrutinen helt okej för mig!

Inga kommentarer: