11 januari, 2009

Brunch och språkträningskurs

Dagen startade med en brunch ... familjen hade visserligen redan hunnit äta frukost men det låter ju lite trevligt med brunch. Hur som, vi hade besök av en gammal kompis till mig med sambo. De bor i Stockholm nu så vi ses allt för sällan och det var roligt att prata ikapp lite. Dessutom väntar de barn så det var lite extra roligt att få se magen!

På eftermiddag/kväll var jag på ett av mina kurstillfällen i Karlstadmodellen = kommunikationsträning för personer med språkstörningar, exempelvis Downs syndrom. Det är bra att få tips på vilka övningar vi ska förbereda för Malin. Visserligen kan vi läsa oss till allt i böckerna, men det är roligare och mer lärorikt att höra cirkelledaren berätta om hur hon har jobbat med olika material med sin son. Dessutom får vi tips om hur vi ska börja och peppning i att verkligen börja ... På köpet får jag lite panikkänslor över hur mycket det är som vi ska öva med Malin och om vi inte gör det så går det inte bra för henne .... och hur ska vi hinna .... Jag vet, jag har skrivit om detta förr och JO, det är bättre. Jag är bättre på att hantera denna stress, men den gör sig påmind allt som oftast.

Jag känner mig dock nöjd med min senaste produktion: En bok med fotografier på Malin när hon gör olika saker ... Vi ska öva tvåordsmeningar med den. Vi har numera en hel lite reproavdelning här i huset ... datorprogram för tecken, skrivare, skärmaskin, laminerare och sprialbindningsmaskin. Det kostar att ligga på topp!

Inga kommentarer: