05 november, 2012

Mössa & reflexväst

Visst blev det mer rosa till den blivande 6-åringen. Rosa och glitter! Det är härligt att se. Vi hade en mysig kalaseftermiddag även på söndagen men när vi röjde av köket på kvällen kunde jag konstatera att jag inte varit utanför huset på hela helgen! Och knappt på fredagen före heller. Jag har lagat mat ...

Därför var det direkt nödvändigt att få frisk luft idag. Jag var inte lockad av förutsättningarna, becksvart och 2 grader, men jag drog på mig reflexväst och mössa och sprang en runda ändå. Som vanligt kändes det skönt när jag väl kom igång. Jag lurade mig själv och bytte håll mitt i rundan och då orkade jag en bit till ;-) Det går riktigt bra att springa nu. Det blir 5-6 km varje gång och jag brukar få till två tillfällen per vecka. Ibland tre! Toppenbra, enligt den här artikeln i DN.


Inga kommentarer: