16 oktober, 2012

Nätverksträff

Idag var det nätverksträff på skolan med pedagogerna som finns runt Malin. Jag började med att säga att jag är lite bekymrad över att Malin inte hänger med i de andra barnens tempo, när det gäller arbetsböckerna. Och jag blev genast nedröstad av lärare, elevassistent och vår handledare i Karlstadmodellen. Även om man kan förvänta sig att Malin kommer att kräva mer stöd för att lära sig en del saker, kan man inte säga att det är så just nu. Alla barnen i klassen är väldigt olika i sin mognad och det den ene klarar av behöver den andre hjälp med. Så jag sätter mig ner i båten igen och flyter med strömmen ett tag. Det går bra, riktigt bra för Malin på skolan just nu. Hon är dessutom uppmärksam, tydlig med vad hon vill och väluppfostrad (!).

Det går bra för brorsan också. Han gillar verkligen skolan och man märker att han suger i sig ny kunskap som en svamp. Det som också är kul är att intresset för friidrotten hänger i, även nu när de flyttat träningen inomhus. Sedan har han också börjat åka med en klasskamrat och bowla på tisdagar.

Men nu får jag sluta att skryta om barnen - eget beröm luktar illa ;-) Istället ska jag fokusera på att lägga mig i tid för jag har sovit alldeles för lite den senaste veckan. Jag har haft mycket att tänka på, både på jobbet och på hemmaplan och det börjar visa sig i kroppen nu.

PS. Malin sov över hos stödfamiljen i helgen som gick. En premiär som gick galant!

Inga kommentarer: