25 juli, 2012

Njutning

Tre dagar solokvist går snabbt. Speciellt när man jobbar! Men vilka sköna eftermiddagar och kvällar jag haft. Vad gör då den här gräsänkan med all sin ensamma tid? Jo, jag njuter! Jag njuter av att göra ärenden efter jobbet, laga mat som bara jag tycker om, spela hög musik, springa en runda och läsa böcker. Dessutom har jag passat på att cykla ner till en helt obarnvänlig badplats, nämligen Lagunen. Där badade jag som tonåring och där finns bara klippor, sten och djupt vatten. Det var helt underbart att bada idag. 19 grader hade någon mätt upp och vattnet var kristallklart! Solen sken, segelbåtarna guppade lojt och svalungarna övade flygning. Svensk sommar när den är som allra bäst!

Imorgon kommer 'la familia' hem igen. Och det njuter jag också av!


Inga kommentarer: