23 juni, 2012

En osannolik eftermiddag

Nu ska jag berätta om Malins och min osannolika eftermiddag. Tidningen Året Runt var här för att göra ett reportage om vår familj, med fokus Downs syndrom. Det var ett grundligt arbete, som tog nära tre timmar! Det är säkert vanligt för den här typen av tidningar, men jag har bara varit i kontakt med dagstidningar tidigare och då är det betydligt snabbare puckar som gäller. Nu startade intervjun med "Hur träffades du och din man?" och så fortsatte frågorna fram tills idag.

Fotograferingen var en historia för sig då vi fotades i olika miljöer både ute och inne. Malin ville inte vara stilla i många sekunder så jag tror att det blir fartfyllda bilder! Jag kan säga att både Malin och jag var rätt möra efter det här besöket. Artikeln har jag redan läst och den känns helt okej. Även om jag själv inte hade valt just den vinklingen kommer en hel del bra saker fram. Jag vet ännu inte i vilket nummer av tidningen vi kommer att vara med, men det blir i augusti.

Inga kommentarer: