11 maj, 2012

Inför skolstart

Skolmöte i morse. Äntligen lite besked som gör situationen klarare. Vi fick träffa den person som ska jobba som elevassistent till Malin. Det var ett positivt första möte och vi gick därifrån med en lugnare känsla i magen. Hon tecknar inte men jag litar på att det blir en rivstart för teckenutbildning. Det bästa av allt var att elevassistenten frigörs från andra uppdrag och kommer att vara med på förskolan under fyra veckor, med start i nästa vecka! Det känns som en fantastisk inskolning och det kommer att underlätta stort inför höstens omställning. Elevassistenten kommer att vara med när vår handledare i Karlstadmodellen kommer till förskolan nästa gång och det blir en kanonbra introduktion eftersom handledningen ska fortsätta på skolan. Vi pratade även om en del andra praktiska detaljer och några av dem återkommer jag till när tiden är inne ;-)

Jag har haft en fruktansvärd oro i kroppen de senaste veckorna eftersom beskeden kring skolstarten har dröjt. Så jag behöver kanske inte säga att jag är oerhört lättad och känner mig betydligt mer positiv inför hösten efter dagens möte.

Och sedan är det förändringar för storebror också. Vi fick hem hans nya klasslista idag. Eftersom skolan omorganiserar från F-2-klasser till F-1-klasser ska det nu skapas rena 2:or, vilket berör storebror. Det var många kända namn på den nya klasslistan, både från nuvarande klass och från förskolan och det kändes ju bra. Men vilken stor klass!!! 28 barn. Det kräver sina pedagoger... vilka vi ännu inte vet namnen på.

Jag har jobbat med en fotbollsturnering hela veckan, vilket innebär att jag tillbringat all tid utomhus i mycket regn och blåst på Heden i Göteborg. Kort sagt, jag är trött efter den här veckan!

Inga kommentarer: