04 april, 2012

Många möten och snart påsk

Jag har ägnat två kvällar på raken åt att skriva ihop ett dokument till Försäkringskassan inför dagens uppföljningsmöte angående vårdbidraget. Nu visade det sig att det var utanför praxis att ha uppföljningsmöte vid 5 år, så handläggaren antydde att det kanske inte hade varit nödvändigt. Men nu hade vi det och det var ett bra möte. Handläggaren kändes faktiskt genuint intresserad av vårt arbete runt Malin. Speciellt språkträningen. Dessutom var det nyttigt att göra en sammanställning av vår vardag, även för oss själva. Visst är det negativ läsning om man är på det humöret, men det blir i varje fall tydligt varför vi är så trötta på kvällarna.

Jag har inte hunnit uppdatera så mycket det senaste dagarna, men jag kan nämna att vi hade två möten inför skolstart i förra veckan. Det ena var med rektorerna och det andra med personalen på fritids. Vi fick fortfarande inga besked kring vilka pedagoger som ska jobba med Malin, men vi fick en tydligare tidplan. Dessuotm pratade vi allmänt om Malin och hennes förutsättningar och jag tror att det är bra att göra det flera gånger. Även om det blir repetition ibland. Vi behöver lära känna varandra helt enkelt, skolan och familjen Ekensten. Vi kommer att ha mycket att göra med varandra framöver.

Jag var inte själv med på mötet med fritids och SPC, men pappan rapporterade att det kändes väldigt positivt. Och det märker jag redan eftersom jag får nya teckenfrågor varje dag jag hämtar storebror!

Nu är det snart lite påskledigt. Det ser vi fram emot! Vi ska mest vara hemma och fixa i och runt huset. Naturligtvis blir det också lite god mat och ett och annat påskägg. Traditionsenligt åker vi även på ankrace i Torestorp och hälsar på hos min morbror och moster.

Jag har inte orkat påskpynta alls i år, så jag slänger in ett påskris här. Glad påsk!





Inga kommentarer: