21 november, 2011

En 5-årskontroll

Feberläget fortsätter. Nu är båda barnen hemma - dock bara en med feber. Den lilla nöjer sig med att snora än så länge.

Om jag skulle ta och berätta om vårt misslyckade BVC-besök ... Jag har nog lite svårt för BVC. Världen är så snäv där. Missförstå mig inte nu! BVC-tiden var oerhört viktig för mig när jag var där med storebror. Men färdiga formulär, kurvor på längden och tvären, hoppa på ett ben och rita en gubbe på beställning, stämpel i rumpan och överlämning till skolhälsovården funkar inte i Malins värld. Inte den här gången heller.

Vi var båda genomsvett och ilskna när vi gick därifrån. Och det är inte ofta Malin blir så arg. Hon pratade inte ens med storebror när vi hämtade upp honom efteråt. Vi lyckades inte heller få till 5-årssprutan eftersom det var för tätt inpå influensavaccinet. Att jag inte hade kollat det! Det är inte så att man längtar efter fler inbokade tider ...

Inga kommentarer: