26 maj, 2011

Förändringens vindar ...

Så gör jag min sista pluggdag. Mina uppgifter är redan inskickade och det som återstår är att ge respons på några av mina klasskamraters texter. Jag blir lite vankelmodig när det är dags för vardagsförändringar ...

Det har verkligen varit jättekul att plugga. Jag har fått massor av nya idéer till berättelser och jag har testat att skriva texter i helt nya stilar. Jag har också haft värdefull egentid - inte att förglömma hur värdefullt det är! Att jobba halvtid har också varit skönt. Eftersom jag pluggat hemifrån har tempot gått ner i hela familjen. Jag har inte behövt lägga tid på jobbresor, jag har kunnat ta fler vab-dagar och vårdbesök och jag har kunnat både lämna och hämta barnen. Nu ska jag inte gå upp på heltid, jag kommar att jobba 80 procent framöver. Men jag ska ändå upp och iväg till stora staden varje dag.

Och jag vet att jag vänjer mig. Frågan är bara om jag vill det ... Jag hoppas kunna satsa på att skriva mer i framtiden. Jag vill verkligen ge ut en bok. Bli utgiven, kort sagt. Och nu när jag skrivit det i bloggen kan jag inte ta tillbaka det!

Nu ska jag se till att slutföra det sista i kursens virituella klassrum för i eftermiddag ska hela familjen åka på studentuppvaktning till barnens yngsta "storkusin".

Inga kommentarer: