11 maj, 2011

Äntligen beroende

Jo, jag har äntligen blivit beroende av mina två träningstillfällen per vecka. Jag gör det, jag kommer iväg! Och skulle något falera blir jag sur och tar igen det dagen efter. Oftast blir det gymmet på onsdagar i sällskap av vännen som lovat att jag ska se ut som Heidi Klum till sommaren. Och även om jag inte når just dit (!), har jag krupit ner en storlek på jeansen.

I vintras var jag på gymmet två gånger per vecka men nu har jag ersatt ena tillfället med en löparrunda, med eller utan sällskap. Idag sprang jag 6 km - även om det regnade. Det gör mig stolt! Och jag måste erkänna att det doftar fantastiskt med regn en vårkväll.

Idag var det fixarkväll på förskolan. Mannen var där och grävde ner bildäck till en hinderbana och målade övergångsställen och rondeller för cykeltrafiken. Det ska bli roligt att se Malins min imorgon.

Inga kommentarer: