18 mars, 2011

På barrikaderna?

Malin ska gå i vanlig skola ... ropar rubriken i dagens artikel i Norra Halland. Det känns som om vi står på barrikaderna. Eller kanske det är att slå in öppna dörrar? Vi vet inte vilket ännu. Vi vet bara att det är självklart att sikta mot det vi tror är bäst för båda våra barn.

Så här skrev jag kring den här frågan i förra veckan.

Jag har läst dagens artikel före publicering och jag tycker att den är bra. Den varken skön- eller svartmålar "livet med Downs". Alla familjer har olika förutsättningar och det här är våra. Artikeln finns tyvärr bara i papperstidning så jag kan inte länka. Malin var lite trött vid familjefotograferingen så det blev bara buskort ;)

Idag har jag ett avstämningsmöte på Universeum. Vi ska gå igenom de sista detaljerna inför Downs-dagen på söndag. För övrigt är det MIN skola som gäller.

Inga kommentarer: