06 februari, 2011

Helgsummering

Vi har haft en helg med avklingande feber och nu verkar storebror vara på gång igen. Idag var han och lekte med några kompisar och på eftermiddagen var vi på födelsedagsfirande hos grannen. Vågar man önska några virus-fria veckor nu?!

Maken var på företagsgalej i huvudstaden och jag var själv med barnen fredag-lördag. Jag måste säga att det funkade över förväntan. Det är inte alltid så harmoniskt att vara ensam med dem, men båda visade sina mest samarbetsvilliga sidor. Äkta syskonkärlek helt enkelt!

Jag kan "skrälla" lite med att INTE tittat på melodifestivalen i helgen. Jag satt och jobbade med en text istället. Men jag måste faktiskt erkänna att även en schlager-nörd har tröttnat på systemet med deltävlingar. Det blir för mycket skåpmat.

Vi tog en tur till en isig, lerig och blöt lekplats idag ...

Inga kommentarer: