21 januari, 2011

En stor tjej!

Igår lämnade jag för första gången Malin ensam på en aktivitet. Det kändes stort! Förutsättningarna var de bästa: kyrkan, två snälla musikpedagoger och bara två barn i gruppen. Båda med Downs. Nästan lite för bra, va?! Jag var ändå tveksam till att hon skulle acceptera att jag gick, men hon vinkade kaxigt "hejdå". Hon är stor nu! Jag hoppas att hon ska kunna börja på barndans till hösten, så det här blir en bra träning. Och det ska vara fler barn i gruppen, men det är många virus nu ...

Handledningen på förskolan funkade också bra. Vi har inte pratat igenom det ordentligt ännu, jag fick bara en snabb kommentar i Idagboken.

Storebror var hemma från skola idag också, men idag feberfri. Kvällen bjöd på klassiskt fredagsmys: hemmapizza, popcorn, Pomos piano, sällskapsspel och På spåret!

PS. Har haft en egen genomgång på gymmet och fick förslag på ett grymt bra program. På god väg mot Heidi Klum-fomen ...

Inga kommentarer: